Jez si cokoliv chceš

14. září 2012 v 1:19 | Spiiiidy |  Chvilky filosofie
Tak a dost!
(ne, nebrat vážně, to je jen takový povzdech s nádechem dramatičnosti :D)

Svět začíná být přehlcený odborníky na výživu, výživovými poradci, dietology, zastánci různých stylů stravování jako například vegetariánství, veganství, vitariánství, breathariánství, čajariánství, masožroutiánství ... a já se k tomu prostě musím vyjádřit. Ne, že by mě to štvalo, ale je těch ověřených pravd o "tom nejlepším" způsobu stravování na světě nějak MOC na to, aby byly všechny pravdivé.
Nejsou.
Nebo aspoň ne obecně.
Nemůžou být.
(a nebo jsou správně zároveň všechny, vyberte si)

Cítím, že ...

jasně, změnit si nějak stravování, protože mám nějaké zdravotní problémy a věřím, že mi to pomůže, proč ne. Nebo jíst převážně to, co tak nějak vím, že potřebuju, co se mnou rezonuje a tak dále. Jo, jo, všechno tohle je fajn. (opravdu, to nebyla ironie)
Jenže je tu jedno velké ALE.
Málo se totiž mluví o přístupu k tomu, co jíme, o našem postoji, který utváří a formuje naše zdraví pokaždé, když se do něčeho - ČEHOKOLIV - zakousneme/něco vypijeme/něčím se nabijeme/whatever. A to tak, že více, než jídlo samotné.

Je rozdíl, když sníme cheesburger z meka s pocitem, že se tím zabíjíme, že to v nás bude hnít a rozkládat se další tři tisíce let a vezme nám to energii na další týden
nebo
s pocitem, že nám chutná, užíváme si to a jsme rádi, že nám konečně něco zahnalo hlad a na ony negativní vlivy na naše tělo ani nepomyslíme. Je tam totiž obrovský rodíl v tom, jak se tělo, ovlivněné buď prvním, nebo druhým přístupem, vyrovná s onou potravinou, jak ji přijme.
Nebudeme to zesložiťovat - při prvním blbě, při druhém dobře.

A takhle to nefunguje jen u číze z meka, ale u každé potraviny, i u těch "megamoczdravých". Jasně, je tam nějaké většinové nastavení společnosti, které nás může ovlivnit, takže když si dáme nějaké to bio ovoce, máme sklon si automaticky myslet, že to je pro naše tělo vynikající věc a všechno je v cajku, nicméně jsou i tací, kteří si o bio myslí to samé, co třeba vy o mase. A jsme zas u té síly našeho přesvědčení a toho, čemu dáváme svoji pozornost.

Jídlo vás neudělá zdravými, to můžete jen vy sami. A to s jakýmkoliv jídlem (nebo i bez něj). Platí to i na kouření a další věci s jídlem už tolik nesouvisející, ale o tom zas někdy jindy.

Ano, je to poněkud radikální názor, ale co v dnešní době není radikální, že. :D


Takže

(ne)jezte cokoliv chcete

a naplno si to

užívejte! (:
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Vesmírná Sestra Khalia Vesmírná Sestra Khalia | Web | 14. září 2012 v 14:57 | Reagovat

To je bezvadnej článek Spajdy, je v něm veliká pravda, můžu se pod to s klidem podepsat :)) ^^

2 Patrik Patrik | Web | 14. září 2012 v 15:00 | Reagovat

Naprosto souhlasím, výborně napsáno! :-)

3 Bed Bed | 14. září 2012 v 19:38 | Reagovat

[2]: ano.

4 Jediman Jediman | E-mail | 14. září 2012 v 20:20 | Reagovat

Tak když už jsme u těch radikálů tak:
CH3.   a neexistujeme, ani nic jiného :P :D

5 Petr Hynek Petr Hynek | E-mail | Web | 14. září 2012 v 22:39 | Reagovat

S chutí jím a s chutí piju,
je mi fajn a prostě - žiju :-)

6 Verča Verča | E-mail | 15. září 2012 v 1:03 | Reagovat

No, tělo není popelnice, takže asi není jedno, co do sebe cpeme (říká ta, která večeřela párky a před chvilkou se cpala oříškovou milkou:-D), ale na přístupu taky hodně záleží. Taky proto si kupuju sypaný čaje, čerstvě upraženou kávu a td. Nejde mi totiž jen o tu kvalitu, ale i o to, že když si jídlo připravuju s láskou a umím si ho vychutnat, je to.........

Jo, můžem si buď užívat, nebo přežívat... anebo možná něco úplně jinýho.

7 Verča Verča | 15. září 2012 v 1:03 | Reagovat

[5]::-)

8 Patrik Patrik | 15. září 2012 v 13:34 | Reagovat

[6]: Jako nejsme popelnice a určité je důležité mít na vědomí určité zásady, ale vědomí, s jakým přistupujeme k jídlo, je nakonec mnohem důležitější, resp. mocnější. :-) Vemte si nějakou oslavu, kde se cpete různými věcmi - bavíte se, chutná vám, rychle vám tráví. Kdyby to samé člověk jedl jen tak o samotě, čelil by někdy patřičným následkům. :-)

Sdílím nahttp://srdcenoveenergie.blogspot.cz/

:-)

9 bed bed | 15. září 2012 v 22:18 | Reagovat

[5]:
aké normálne :-)

10 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 16. září 2012 v 18:54 | Reagovat

[4]: no a co teprve CH3 ve spojení s OH, to pro tebe pak celej viditelnej svět přestane existovat :D:D

Patrik: děkuju za vystavení článku, jen ať si to přečte co nejvíc lidí :)

11 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 16. září 2012 v 18:55 | Reagovat

[5]: Amen :)

12 Bed Bed | 17. září 2012 v 0:36 | Reagovat

[5]:
... vše do sebe liju
    někdy potom bliju...

13 Bed Bed | 17. září 2012 v 0:51 | Reagovat

[12]:
..nezřízeně chlastám,
  hloupě z toho žvastám  :-DDD

14 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 17. září 2012 v 11:26 | Reagovat

[12]:[13]: Teda ty se nezdáš :D:D

15 Patrik Patrik | 17. září 2012 v 12:47 | Reagovat

[10]: Není zač :-), souhlasím :-)

16 Isis Isis | 24. září 2012 v 19:00 | Reagovat

Uhm, zdieľam rovnaký názor až na jeden dôležitý detail: A tak to funguje u každej potraviny, okrem mäsa :))

17 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 24. září 2012 v 20:35 | Reagovat

[16]: Pokud najdeš jedinou věc, u které to nefunguje, nefunguje to vůbec. Tady není žádné "něco mezi tím". Buď to funguje, nebo ne. Jakmile přisoudíš něčemu externímu (masu) větší důležitost, než svému přístupu, vůli a pocitům, nebude ti to fungovat vůbec u ničeho :)

18 Isis Isis | 24. září 2012 v 21:26 | Reagovat

[17]:: Mäsu neprikladám väčšiu dôležitosť než svojím pocitom, práve naopak a v tom to je - ako mám s láskou zabiť zviera, s láskou jesť mŕtvoly zvierat??? To nejde! Skús s Láskou zabiť človeka a potom ho s Láskou zjedz. Je to nemožné. Bezpodmienečná Láska a vražda nejdú dohromady, jedno totiž vylučuje druhé - kto miluje, nikdy neubližuje. A ublížiť druhým vždy znamená ublížiť sebe... Ty to dokážeš? Dokážeš s láskou zjesť mäso zabitého zvieraťa? Dokážeš mať príjemné pocity pri jedení mäsa?

19 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 25. září 2012 v 7:55 | Reagovat

[18]: Na to se zeptej dravců a všech forem života, co se masem živí.
Myslíš, že se zvířata v přírodě navzájem nezabíjejí? Existují i takové druhy, co pojídají vlastní mláďata - a to nemusejí! Jednoduše to dělají z lásky - třeba proto, aby přežila jen ta silná a schopná a druh se mohl dále vyvíjet a růst.
Krátkozrakým pohledem by bylo možné sklouznout k něčemu jako "to je odporné, matka žere vlastní mládě!", ale i zde je možné najít onu primární lásku, ze které všechno roste.
I tohle jednání pochází primárně z lásky, i když je to těžké pochopit a přijmout.

Ano, my, narozdíl od zvířat máme na výběr (nejsme tak moc vázaní určitým typem potravy ani životních podmínek) a přežili bychom i bez masa.
Ale přežili bychom i bez
ovoce,
zeleniny,
školy,
aut,
kin,
supermarketů
a mnoha dalších věcí
ALE
to ještě přece neznamená, že je nebudeme jíst/používat.
Je to dané stupněm vývoje, na kterém se jako společnost nacházíme. Až budeme na nějakém jiném, možná se nebude jíst maso a možná se bude žít jen ze Slunce/prány/kosmické energie/atd., ale o tom je zbytečné a utopické se teď bavit, dokud nepřijmeš vše, co se děje, jako nutnou součást současného stupně vývoje lidstva jako celku i každého jedince.
Respektuj životní cesty ostatních a pak bude respektována i ta tvoje. Na jezení masa není nic špatného, stejně jako na jeho nejezení - vše je tu z určitého důvodu.

20 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 25. září 2012 v 8:52 | Reagovat

[18]: A bezpodmínečná láska jde dohromady úplně se vším, a to z jediného důvodu - protože je bezpodmínečná. Slunce svítí na vrahy stejně, jako na anděly.
Tím, že říkáš, že lásku nejde cítit při jezení masa/zabíjení/čemkoliv jiném, ji činíš podmínečnou.

21 Isis Isis | 25. září 2012 v 22:00 | Reagovat

[19]:: Ale ja sa pýtam teba, ak sa tiež živíš mäsom. Správanie sa zvierat ma nezaujíma, pretože zvieratá na rozdiel od ľudí nevedia uvažovať ale napodobňujú správanie človeka a riadia sa jeho programom... Preto všetko čo si napísal, sú len obyčajné výhovorky, Spajdy, nemôžeš správanie sa človeka ospravedlňovať správaním sa zvierat, lebo človek nie je zviera, hoci žije zvierací život, ale má um, preto za svoje konanie nesie plnú zodpovednosť! A dovoľ, aby som ti pripomenula, že to bol práve človek, ktorý naučil zvieratá zabíjať sa medzi sebou. Bol to človek, kto ako prvý zabil zviera a tým zjedol to zakázané ,,ovocie" zo stromu života v rajskej záhrade edenu - zemi. Zvieratá pôvodne nažívali v mieri a živili sa rastlinnou potravou a pránou, tak, ako človek... Všetko sa to začalo až keď človek podľahol pokušeniu a zabil zviera. To je ten prvotný hriech za ktorý ľudia platia vlastným životom... Pretože keď človek začal zabíjať zvieratá, začal tiež zabíjať sám seba - stratil totiž svoju nesmrteľnosť. Jedno zabíjanie nesie so sebou ďalšie. Zabíjanie plodí zabíjanie, lebo činy človeka
sa vracajú vždy k miestu odkiaľ vyšli, presne tak, ako myšlienky a slová
sa vrátia k miestu svojho vzniku. Jedenie mäsa je karma ľudstva, večný smrteľný kolobeh, ktorý je možné preťať jedine uvedomením si toho zhubného konania do dôsledkov a okamžitou nápravou. Keď Človek prestane jesť mäso, jeho bunky sa budu obnovovať iným
sposobom ako keď mäso je, zmení sa komplet celé DNA človeka. Ľudia nebudú starnúť, ani umierať, budú opäť nažívať v mieri so zvieratami ako aj zvieratá medzi sebou a stratený raj na zemi sa obnoví...

22 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 25. září 2012 v 22:38 | Reagovat

[21]: To je všechno hezké, ale zní mi to jako vyčtené a přepsané z nějaké knížky/nějakého učení ... a reagovala jsi asi tak na pětinu toho, co jsem napsal, nebuď příště tak selektivní a zkus reagovat i na zbytek :P

Neberu ti to, každý máme právo si věřit čemu chceme, ale věcem typu "před x tisíci let" a "po stvoření světa" nevěřím, v tom se skrývá největší manipulace, protože si to nemůžeš nijak ověřit a na tohle téma je několik desítek rozdílných názorů, z nichž každý neochvějně hlásá tu "svou" pravdu. Stejně, jako co se týče stravování. :)

23 Isis Isis | 25. září 2012 v 22:44 | Reagovat

[19]:: A že jedenie mäsa je dané stupňom stupňom vývoja, na ktorom sa ľudstvo momentálne nachádza je nehorázna lož, veď je to presne naopak. Ľudstvo je na takom stupni vývoja na akom je práve hlavne kvôli tomu, že zabíja zvieratá a pojedá ich mäso – a teda práve kvôli tomu, že si neuvedomuje dôsledky svojho konania. Je to však hlúposť človeka, zákon karmy to ale nezaujíma, ten platí pre všetkých a tak človek vždy žne, čo seje – zabíja a preto je zabíjaný smrťou, ktorú sám stvoril. Človek si je sám vinný, že sa dostal do toho bludného karmického kruhu a len on sám môže ten kruh preťať, nikto iný, všetko to závisí od každého jedného z nás

Ľudstvo sa momentálne nachádza na zvieracej úrovni a má bližšie k zvieraťu, než k bohu, kvôli svojmu egu, ktoré zabíja, lebo je neschopné bezpodmienečnej Lásky.

Vieš prečo som napísala, že takto to funguje u každej potraviny okrem mäsa? Lebo mäso nie je potravina a kým to ľudstvo nepochopí, NEMôŽE sa posunúť ďalej, k svojmu vyššiemu, božskému JA, ale zostáva stále na úrovni nižšieho, pudového, zvieracieho ja - ega a to tak svojim myslením, ako aj cítením a konaním... Aby človek mohol vstúpiť do ďalšej dimenzie a vyrovnať misky váh, je potrebné úplne opustiť zásadu zabíjania na všetkých úrovniach a tým konečne dosiahnuť rovnováhu medzi bohom a zvieraťom v človeku - medzi vyšším a nižším ja v nás a tak dospieť k jednote.

24 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 25. září 2012 v 23:07 | Reagovat

[23]: Jo, zkráceně jsme tam kde jsme, protože máme vždycky a za všech okolností svobodu volby (i když to tak občas nemusí vypadat). Takže přít se o to co je špatně a co je dobře ... hm, ono je to stejně jedno, vždycky máme to, co si zasloužíme a je jasné, že se to v průběhu času mění.

Možná to je tu všechno proto, abychom poznali i jiné stránky života, z tvého pohledu ty "temnější" nebo jak to nazvat - a abychom si pak víc vážili těch opačných ... nebo toho, že máme mezi oběma protiklady svobodnou volbu. Kdo ví :)

25 Isis Isis | 25. září 2012 v 23:08 | Reagovat

[20]:: A do tretice. To, čo si napísal o bezpodmienečnej Láske snáď nemyslíš vážne, ináč nevieš o čom táto Láska je... Od teba som to nečakala, preto dúfam, že som to iba nesprávne pochopila a zároveň prosím, napíš na túto tému nejaký článok, lebo toto je nad rámec môjho pochopenia...:))

[22]: Viem, ešte som neskončila, treba vyčkať pred hodnotením, lebo popri písaní komentu mám momentálne aj inú prácu na PC :)

Veru, veru, každý si hlása svoju pravdu, preto ani ja kdekomu neverím, ale nesúhlasím s tým, že si to nemáš kde overiť. A čo tvoje vyššie JA - Vesmír v nás... Spýtaj sa Ho, spýtaj sa Boha v sebe a načúvaj v tichu svojho srdca, čo ti odpovie. Hľadaj odpovede v sebe a dostaneš rovnakú odpoveď ako ja, lebo skutočná pravda je len jedna.

26 Isis Isis | 25. září 2012 v 23:21 | Reagovat

Bezpodmienečná Láska proste nejde dohromady s vraždou. To neexistuje, Spajdy. Kto miluje, ten neubližuje. Keď niekomu ublížiš a dokonca mu vezmeš život, len aby si ty prežil, nemožno hovoriť o Láske, akurát tak o egoizme. Kto bezpodmienečne miluje, radšej s radosťou dá svoj život, akoby oň mal ukrátiť kohokoľvek iného...

27 Isis Isis | 25. září 2012 v 23:39 | Reagovat

Som zvedavá na reakciu a dík za pokec :) Si super :))

28 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 26. září 2012 v 11:37 | Reagovat

[25]: To, čo si napísal o bezpodmienečnej Láske snáď nemyslíš vážne, ináč nevieš o čom táto Láska je... // Ano, myslím to vážně. Bavíš se se mnou pořád v rovině ega a mysli, proto se ani o pochopení nesnaž. Nejde to pochopit.
A Slunce svítí dál stejně na všechno živé, bez rozdílu a bez hodnocení ... Tu metaforu se Sluncem jsem použil záměrně, Slunce = bezpodmínečná láska, abych se aspoň přiblížil rovině chápání většiny lidí ...
Protože
Když někoho zabiješ, ono se nenasere a nepřestane na tebe svítit - to by se řídilo strašně omezeným "lidským" přístupem bez uvědomění si širších souvislostí.

A čo tvoje vyššie JA - Vesmír v nás... Spýtaj sa Ho, spýtaj sa Boha v sebe a načúvaj v tichu svojho srdca, čo ti odpovie. Hľadaj odpovede v sebe a dostaneš rovnakú odpoveď ako ja, lebo skutočná pravda je len jedna. // Ale ale ale ... ty chceš hledat v tichu srdce slova?! V nekonečnosti chceš hledat něco konečného a popsatelného? Tam nic takového nenajdeš ... bum! iluze ... cokoliv z toho izoluješ a snažíš se vyjmout a popsat, právě ztratilo onu božskost, o které mluvíš.
Ano, možná dostanu stejnou odpověď jako ty, ale ta je neuchopitelná myslí a tudíž nevyslovitelná ani nenapodobitelná. Nepleť si to s pravdou, kterou hájí ego a která je vyslovitelná a popsatelná slovy. Té nevěřím. Nevěřím formulacím typu "najdeš to, co já" ... to je to samé jako "já mám pravdu a ty se mýlíš". Ne. To je egoistický postoj.

A pořád ti uniká význam slova bezpodmínečná. Myslíš, že když budeš někoho milovat bezpodmínečnou láskou, tak přestaneš, pokud někoho zabije? Děláš z bezpodmínečné lásky podmínečnou. Takové věci nelze na úrovni mysli vyřešit ani pochopit, snažíš se tu o nemožné. Cokoliv můžeš popsat, musí projít přes filtr, který umí pracovat se slovy ... a slova jsou jen symboly symbolizující skutečnost, avšak ne skutečnost sama.
Takže tuhle rovinu bavení ukončuju, protože jsme narazili na odvěký problém všech filosofů - a to na snahu uchopit myslí něco, co je až za ní.

A nakonec - vyšší já, nižší já, ego, duše, duch, mysl, srdce, rozum, intuice ... všechno to jsou ve výsledku jen prázdné pojmy a součást jednoho celku, ke kterému se s použitím oněch pojmů ani nepřiblížíme, protože tím ho trháme. Ve vnitřním tichu tyhle pojmy neexistují, protože splynou všechny v jedno ... a tam se dostane nakonec každý, kdo si uvědomí, že slova se nikdy nemohou ani přiblížit pravdě ....

A díky za zajímavé názory a (doufám) vzájemné obohacení :)

29 Isis Isis | 29. září 2012 v 22:06 | Reagovat

Heh, ja o voze, ty o koze ;D

„A pořád ti uniká význam slova bezpodmínečná.“ – len aby si to nebol ty, komu ten význam uniká :) spolu s predmetom našej diskusie, čím si ju dostal niekam úplne inam, preč od témy. Takto, vráťme sa k veci. Ty píšeš: „A bezpodmínečná láska jde dohromady úplně se vším, a to z jediného důvodu - protože je bezpodmínečná. Slunce svítí na vrahy stejně, jako na anděly. Tím, že říkáš, že lásku nejde cítit při jezení masa/zabíjení/čemkoliv jiném, ji činíš podmínečnou.“ – veď ona aj je podmienečná! :D

Pri spomienke na to, čo si napísal ma napadla výstižná veta, ktorá skvele ukazuje absurdnosť tvojho tvrdenia: Bezpodmienečne ťa milujem, PRETOŽE aj ty ma bezpodmienečne miluješ. ;D Chápeš, podmienková veta na vyjadrenie bezpodmienečnej Lásky. Kdeže, bezpodm. Láska nejde dohromady úplne so všetkým, ináč by totiž neexistovala egoistická, podmienečná láska a na zemi by bol raj. Takže dôkazy máš priamo pod nosom a ani nemusíš ísť do stredu srdca ;))

30 Isis Isis | 29. září 2012 v 22:15 | Reagovat

Hej, viem, že slnce svieti rovnako, Vesmír bude milovať, miloval a miluje bezpodmienečne, ale čo ĽUDIA?!? AKO milujú ľudia pojedajúci mäso, toto mňa zaujíma. Preto sa pýtam: Nezdá sa ti, že si v tom tvrdení odporuješ? Skutočne cíti vrah pri zabíjaní nepodmienenú Lásku? Nie náhodou egoistickú? A čo samovrah, ten tiež cíti agapé Lásku pri zabíjaní sa? :D Ak áno, prezraď mi recept ako to robia, pretože ja som sa chcela zabiť a Lásky som v tom teda necítila ani zamak, zato nenávisti k sebe a druhým som vtedy mala na rozdávanie… Nie. Láska vrahov nie je bezpodmienečná.

Jedla niet, hladuješ, tak ideš zabiť svojho psa a povieš mu: „Prepáč, chlpáč môj, bezpodmienečne ťa milujem, ALE musím/chcem ťa bezpodmienečne zabiť, LEBO som hladný.“ Milujem ťa, ale, lebo… je toto bezpodmienečná láska podľa teba? :)) Veď jedna časť vety odporuje druhej. Ujasni si pojmy, prosím. Ak sa vo vzťahu k Vesmíru-Bohu-ľuďom, riadia tvoje myšlienky, slová a činy sobeckými pohnútkami typu: „Milujem ťa, ak… Milujem ťa, keď… Milujem ťa, ale… Milujem ťa, pretože, lež, avšak, lebo…“ už je tam podmienka a ty miluješ podmienečne-sebecky, preto sa aj tieto spojky volajú podmienečné a odporovacie. Podmienečná láska je taká, ktorá si kladie podmienky... Bezpodmienečná Láska znamená: „Milujem ťa a bodka.“

Pes, kterého ideš zabiť sa ťa opýta: „Skutočne ma miluješ? Tak prečo mi chceš vziať život?“ LEBO… ho nemiluješ skutočne  Bezpodmienečne milovať totiž znamená milovať viac jako svoj život. Ježiš nás učí: „Kto sa bude usilovať zachrániť si život, statí ho, a kto ho stratí, získa ho“ (Lk 17,33)

Krása a čistota bezpodmienečnej Lásky spočíva podľa mňa v pochopení a uvedomení si, že sloboda jednej bytosti končí tam, kde začína sloboda druhej. Bezpodmienečná Láska je schopnosť neustále a za každých okolností udržať toho druhého (svojho blížneho) vyššie ako svoje pudové ja – ego.

31 Isis Isis | 30. září 2012 v 1:22 | Reagovat

„Bavíš se se mnou pořád v rovině ega a mysli, proto se ani o pochopení nesnaž.“ – Podľa seba súdim teba? ;) Ale pozooor, ego a myseľ nie je to isté. Asi si mal na mysli skôr ego a rozum, keď už… a to je sakra, obrovský rozdiel :) Rozum=logika=mozog, Myseľ=vedomie=Duch, Boh, Vesmír… Hmotný mozog po smrti tela zhnije spolu s ním v zemi, zato myseľ žije ďalej, je večná a nakonečná. Veľa ľudí hľadá Boha Vesmíru za mysľou, bez toho, aby si uvedomilo, že on tou mysľou JE, možno preto ho nevedia nájsť. Myseľ nie je nič obmedzené. Keď poviem myslieť – neznamená to nič konečné. Ani slová nie sú konečné, iba ak sami osebe, pri ich vyjadrovaní však majú zakaždým iný náboj, význam, silu a zmysel aký im dá ich pôvodca... Slová sami osebe nič neznamenajú, sú ničím, majú len, či skôr, až takú silu a váhu, akú im dáme a preto buď budujú, alebo ničia – máme slobodnú voľbu... Vesmír by sa neriadil zákonom mentality, keby slová a myšlienky nemali váhu, no akonáhle ich vyjadríme, či už nahlas, alebo v mysli a dáme im energiu začínajú žiť, majú moc tvoriť a sú bohom.

Myseľ tvoriaca slová nás stvorila, preto by som netvrdila, že pravdu nejde obsiahnuť slovami a už vôbec nie, že slová sa nikdy nemôžu ani len priblížiť pravde, lebo je nepopísateľná slovami. Vďaka mysľou vyslovenému slovu si dnes tu: „Na počiatku bolo Slovo a Slovo bolo u Boha a to Slovo bol Boh. Toto (Slovo) bolo na počiatku u Boha. Ním povstalo všetko a bez Neho nepovstalo nič, čo povstalo. V Ňom bol život a život bol svetlom ľudí. To svetlo svieti v tme, ale tma Ho nepohltila… A slovo sa telom stalo a prebývalo medzi nami...“ (Jn 1, 14) Na počiatku Zeme a všetkého života na nej bolo mocné stvoriteľské slovo, ktoré vytvorilo hmotu z éteru...

O hľadaní konečného v nekonečnom však reč nebola, téma bola o inom, než kam si odbočil... Vieš niečo o jednotnom kozmickom vedomí, o morfogenetických poliach Vesmíru? Tam, v jednotnej kozmickej mysli je zaznamenané všetko, preto, keď si vedomí, môžeš si v ňom overiť, čo sa na zemi dialo aj pred x tisícimi rokmi, okrem iného, preto nie je pravdou, že si nemáš ako overiť, či človek pôvodne mäso jedol a ako žil. Akašická knižnica je otvorená a prístupná každému a pre každého, že ľudia nevedia, či nechcú otvoriť jej dvere a vojsť dovnútra je už ich problém...

A nakoniec – nič nie je nemožné. :))

32 Isis Isis | 30. září 2012 v 1:39 | Reagovat

Milý Spiiiidy, uvažovala som, či ti odpovedať mailom, alebo to šupnúť sem, hoci je toho veľa. Rozhodla som sa pre tú druhú možnosť, aby to bolo k veci a aby si nemusel odpovedať ak nechceš. Nerada by som ťa otravovala…
V každom prípade diskusia ma zaujala, čím ďalej tým viac ma fascinuje odlišnosť a rôznorodosť chápania ľudí a baví ma prichádzať veciam na koreň, na to, prečo rozmýšľajú ináč, myslia ináč aj konajú ináč. A skutočne platí, že koľko je ľudí, toľko chutí ;) Úprimne, baví ma to preto, lebo poznávaním druhých, poznávam seba a učím sa z cudzích chýb.

Takže díky moc za diskusiu. Je obohacujúca. Želám šťastný život v Láske a nech sa darí :))

33 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 1. října 2012 v 16:09 | Reagovat

[32]: Jo jo, s tím souhlasím :) vesmír miluje rozmanitost skoro nade všechno.

Taky díky a nepřeju nic, protože už všechno máš :)

34 malé srdce malé srdce | Web | 1. října 2012 v 20:45 | Reagovat

Dvacet let jsem byl vegetariánem, než jsem si uvědomil, jakým bláhovým jsem kdysi býval. Co asi tak mají jíst např. Eskimáci? Já už téměř rok jím ryby. Samozřejmě nikdy se nezapomenu té rybě omluvit:-)

35 katrin katrin | 24. května 2014 v 2:39 | Reagovat

Ten kdo zabije, nemiluje bezpodmínečnou láskou (jak psala Isis). To ale neznamená, že jeho přestane milovat Bůh bezpodmínečnou láskou (jak psal Spajdy). Vaše názory se nevylučují, jen každý mluvíte o něčem jiném asi. Jeden o tom, že ty miluješ druhého, druhý o tom, že tebe bude navždy milovat stvoření, ať uděláš cokoli, jelikož máš svobodnou volbu. A díky tomu je možný "vývoj", kdy lidé zatím jedí maso a pak ho jíst přestanou a taky žádný vývoj být ani nemusí pokud někdo maso nejí, tak může být nesmrtelný jen tak přirozeně.

36 katrin katrin | 24. května 2014 v 3:29 | Reagovat

Začátek tohoto příspěvku jsem vymazala, protože to nebylo ono - tady je pokračování ohl. komentáře k původnímu článku:

Nebo jsem jednou dělala pokus co je to utrpení vlastně. Měla jsem kytku a ta dobře rostla a občas jsem jí zalila horkou/vařící vodou. Aniž by jí to ublížilo, protože jsem něco jako ublížení nepřipustila do své mysli a ta kytka byla jakoby mojí součástí. Nebylo mým cílem jí ublížit a jí se nic nestalo a krásně rostla dál. Až jednou jsem jí zalévala a pomyslela si u toho "co když ta kytka trpí, vždyť ta voda je horká" a hned jsem vnímala, jak ta kytka opravdu trpí a i trochu zvadla..

Čímž neříkám, že když utrpení druhého "nepřipustíte", že neexistuje. Naopak - na tom stojí celé násilí. Ale pokud je něco jako váš výtvor a jste propojeni, tak můžete utrpení tohoto určovat vy. Pokud to ale není váš výtvor a jste odděleni, tak na základě toho naopak vzniká lhostejnost vůči utrpení druhého.

NO a co se týče ovlivňování jídla, tak tam je dobrý pozorovat malé děti, které když něco jí, tak to mají rády a to jídlo i když je nezdravé, tak jim neublíží. To jídlo většinou není jejich výtvor, ale ta láska toho dítěte způsobí, že do toho dají svojí energii a  už to nezdravé není (což nesníží utrpení zvířete při zabití, ale pomůže to tomu dítěti, kterému stravu určují např. rodiče). Jakmile si ale někdo už může vybírat (i když i dítě si jakoby může vybírat svým vyzařováním co se k němu dostane, ale někdy má důležitější úkol než to, jestli bude jíst maso a nebo ne), tak má zodpovědnost za svojí volbu on a ta zodpovědnost nevím jaká je, ale asi to, s čím se cítíte nejlépe a v souladu, je ta správná volba pro vás.

37 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 26. května 2014 v 10:19 | Reagovat

[35]:,[36]:

Díky za komentáře, a ten pokus s květinou je jen důkaz, že hranice nejsou nikdy pevné ... díky za připomenutí. Zase začínám trénovat sílu mysli, a podobné případy jen potvrzují, jak je mocná.

Nabízí se ale otázka - spočívá moc síly mysli v tom, že skutečně mění podstatu reality, nebo v tom, že mění jen naše vnímání?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Berte a dávejte, kopírujte a přeposílejte, jak je libo, neboť v Mezisvětě nikomu nic nepatří :-) Díky za návštěvu, a mějte se, jak potřebujete.

Sepsal, našel nebo pospojoval Spiiiidy, 2011 - 2015. Blog založen 9. 3. 2011.