Znovuotevření Školy utrpení

24. května 2011 v 10:31 | Spiiiidy |  Ze života blogu
Včera mi přišel pomocí zpráv autorovi mail se žádostí, ať znovuotevřu Školu destrukce, utrpení a zmaru. A jelikož nevím, od koho ta zpráva byla (podepsal se jen jako Petr a nenapadlo ho dát mi na sebe kontakt ... jo, lidi, sakra, když už tu zprávu píšete, napište tam aspoň svůj mail), tak odpověď napíšu sem do článku.

Tak nějak jsem si myslel, že ta zpráva by mohla být od autora blogu http://hynekpetr.blog.cz/, kam často chodím, ale jak jsem pak zjistil, moje domněnka nebyla správná (sorry Petře) :D

Jo a kdo nevíte, o co se jedná, tak jste ani o nic moc nepřišli. Svůj účel ty články splnily a neviděl jsem důvod v tom, abych je zde nechával déle, než bylo nezbytně nutné. Nečetly se totiž zrovna příjemně. ;)

Tady je moje odpověď:

Jsi první, kdo o znovuotevření školy utrpení takhle otevřeně žádá ... já jsem nad tím už přemýšlel, ale musíš si uvědomit hlavní věc - já to psal hlavně pro sebe, ne pro někoho jiného nebo pro čtenáře. A to, co jsem napsaním těch pár smazaných článků (a v té době i komentářů na svém a na ostatních blozích, které jsi možná někde viděl) zjistil, mi stačilo k tomu, abych s tím přestal. A ten impulz k psaní přišel primárně od několika Oslíkových článků, které si můžeš přečíst sám (a asi jsi to už udělal). Tam máš utrpení, destrukce a zmaru habaděj a stojím si za tím, že to je nejlepší, co na internetu najdeš (nebo co jsem zatím našel já). Nic víc nepotřebuješ, pokud jeho texty pochopíš tak, jak je psal. Ale na to musíš přijít sám - každý na to musí přijít sám. A bolí to. Bolí to hodně a jen tak někomu nevysvětlíš, jak obrovskou hodnotu to pro člověka může mít.

Je to nevděčná práce, to otevírání očí - i když jsem to psal hlavně pro sebe, druhotný cíl byl otevřít oči těm, co to budou číst. Ale bohužel otevření očí vždycky strašně moc bolí a vždycky je vinen ten, kdo je ostatním otevírá - a nemluvím teď o cestě krásna a lásky, protože ta zaslepuje; ale právě o cestě destrukce, utrpení a zmaru. Ale takové články ti prostě dobrovolně číst nikdo nebude. A postupně lidi přestanou číst i ostatní. Lidi je nebudou číst, protože destrukce není návyková a rychle odrazuje. Zato hezké vyšperkované články plné naděje, lásky a všeho hezkého čte většina lidí ráda. Ano, kdyby to jeden z tisíce pochopil, tak to stojí za to, ale přece jen to je trochu kontraproduktivní, když pak člověk ztratí svoje návštěvníky a čtenáře - nemáš pak komu ty oči otevírat.

A jestli sis všiml, kapka utrpení, destrukce a zmaru je v posledním článku (ten o Olathu Kyilovi) - ten si přečti, doporučuju v noci a i s tou hudbou a zkus se vcítit do té atmosféry - právě v kontrastu se "světlem". Jak vidíš, jde to podávat i méně násilnou formou a u té asi zůstanu, uvidíme, jak se to bude dál vyvíjet.

A taky - zkus si napsat nějaký takový článek, jako jsem měl v té škole a pak se pokochej reakcemi lidí. A chce to opravdu dost síly a nadhledu, abys ty reakce ustál. Já si myslel, že mám obojího dostatek a honem rychle jsem vystřízlivěl. A jsem za to vděčný. Protože právě ty nenávistné a pohrdlivé reakce ti ty oči otevírají - a proto jsem to dělal primárně pro sebe. Ale jak říkám, víc už nepotřebuju. Možná časem, kdo ví ... ale v nejbližší době asi ne.

 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Petr Petr | E-mail | 24. května 2011 v 15:53 | Reagovat

to sem byl já... kontakt mě nenapadl, sory :D jo, oslík... jeden z mnoha co všechno vyvrátil.. díky za něj.. jinak nevíš proč není na emailu? sice už uběhla nějaká doba a psal něco o odch..... proč to vlastně píšu :D jo, buď silnej, v každým okamžiku, a bdělej, to je asi "nejdůležitější", ono jestli ti ale záleží na čtenářích, kolik jich tu máš.. komu na tom záleží? lepší otevřít oči dvěma lidem, než aby sem chodilo 30 lidí, přečetli něco a žili tak jak žijou doteď? v iluzi? co je "lepší"?

2 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 24. května 2011 v 15:59 | Reagovat

[1]: Jo, psal něco o odch..., takže asi odešel, no kdo ví. Každopádně to, co zanechal, bohatě stačí.
Lepší a horší je těžce subjektivní pojem a z mýho subjektivního pohledu je lepší, když si je otevře každý sám. A kdo na to nemá, ať je má zavřené a užívá si toho. Víš, co psal oslík o pomoci, ne? Nebo aspoň o tom, kam vede ... ;)

3 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 24. května 2011 v 16:00 | Reagovat

Takže ne, otevírat nebudu.

4 Petr Petr | 24. května 2011 v 16:47 | Reagovat

nevadí.. já vím.. ikdyž psal o pomoci tak sám pomáhal.. jen o tom ten debil neví :D

5 Eva Eva | 24. května 2011 v 22:03 | Reagovat

Mno... :-)

6 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 25. května 2011 v 10:13 | Reagovat

[4]: No, podle toho, co jsem tam vyčetl, tak to psal taky primárně pro sebe ... a i mně to tak připadalo.

A navíc - řekni mi, kolik lidí ty jeho texty interpretovalo skutečně jako pomoc a ne jako nějaké filosofické nadávání na všechno, co mu napsali nebo čemu věřili.

7 Petr Petr | 25. května 2011 v 12:41 | Reagovat

moc jich není..

8 Eva Eva | 25. května 2011 v 13:09 | Reagovat

Celkem mě dost nedávno překvapilo, že "oslík stále ještě žije" (myšleno v mysli jeho příznivců, dokonce někdy mám pocit i uctívačů), když jsem narazila na netu na skupinu, kde se jeho články citoval a citují a někteří si na něj ještě i hrají. Nejinak zdá se i zde, na stránkách spiiiidy.blog.cz.

Mě oslíkův styl nepříjde ničím vyjímečný, ba naopak, jeho odkaz (ha ha) demonstruje jen jednu stranu aspektu bytí, nazvěme ji stranou A, je to strana negace, popření, revolty, vzdoru, můžeme říct i strana- cesta pekla, tmy.
Sama o sobě neřeší nic - výsledkem je odpor (boj) proti všemu.
Druhá strana této extrémní strany, nazvěme ji stranou B, je strana pozitivity, přijímání, lááásky, strana andělských světů, nebe, světla (happy lidé). Tato strana se vyznačuje opěvováním všeho, opěvováním a vzýváním lepších zítřků, světla, lááásky.
Sama o sobě je bludným kruhem podobně jako cesta A, protože vede zase jen k němu, k bludnému tápání své vlastní, zmatené osobní mysli, vytvářející tyto barevné, mnohdy extrémní světy.

Se skutečností, "viděním" (pouhým "viděním" bez zabarvení osobním filtrem) to nemá nic společného a svým způsobem takové zmatené mysli jsou k politování.

Na druhou stranu - zatím to neumějí jinak - a násilím otevírat oči je kontraproduktivní a někdy i nebezpečené, a ve většině případů zbytečné... v tom se shoduji s vámi, pánové :-)

Čas v tomto případě léčí...

9 Eva Eva | 25. května 2011 v 13:28 | Reagovat

Pro zvídavé a ne tolik ztracené mysli je výbornou pomůckou pro začátek v sebepoznávání tato kniha, určitě se alespoň v některé "roli" poznají.
Vřele doporučuji, více než oslíkovy hovňouskové nářky.

http://www.knihydobra.cz/protnuti-duchovniho-materialismu-18763

Pěkný den :-)

10 Petr H Petr H | Web | 25. května 2011 v 15:25 | Reagovat

Když už jsi mne zmínil v úvodu svého článku, nedá mi to,a bych také nereagoval. Skutečně jsem to nebyl já, kdo tě o otevření "školy utrpení" žádal... A nežádal bych jen z principu, že nemám rád školy jakéhokoli druhu. Každá škola člověka omezuje v jeho samosttaném myšlení, ať si to připustíme nebo ne. Nedává mu možnost vlastní volby. Neříkám, že není důležité naučit se základy obecného vzdělání, ale kolik jsme dostali prostoru pro samostatné myšlení v jakékoli škole? Něco jiného je otevírat oči, s tím souhlasím, byť ne za jakoukoli cenu. Je dobré naznačit, ukázat, sdělit, ale nechat každého, ať si ty oči otevře sám. Nakonec je to jeho volba, jestli chce žít dál se zavřenýma očima nebo vidět... Ale ty určitě víš, jak to myslím. Přeju všem vlastní prohlédnutí a vnitřní intiuci k tomu, kudy dále..

11 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 25. května 2011 v 16:22 | Reagovat

[8]: No, co jsem zatím tak zpovzdálí vypozoroval, strana A nemá s bojem a odporem nic moc společného, právě naopak - spíš to je o odevzdání se, nezasahování a přijímání všeho a primárně samozřejmě o boření zavedených iluzí.

A zase strana B rozhodně vše neopěvuje - její příznivci opěvují jenom to, co se jim hodí do krámu a vše ostatní zuřivě popírají.

A díkybohu, že ty extrémy jsou, aspoň nás naučí si vážit toho, co je mezi nimi. A jinak - zatím nikdo nenašel "onu správnou" odpověď na všechny otázky bytí, takže pokud to vezmu do extrému, zoufale hledající jsou všichni.

Dík za tip, na tu knížku kouknu.

12 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 25. května 2011 v 16:23 | Reagovat

[10]: Vím. Naprostý souhlas. :)

13 malé srdce malé srdce | Web | 26. května 2011 v 23:10 | Reagovat

Ta hudba, co jsi k výborně napsanému článku přiložil je parádní!!! DÍKY. Snad mi autoři té hudby odpustí, že jsem si ji stáhnul zadarmo do počítače.

Hezký večer Spíííídy:-)

14 Eva Eva | 27. května 2011 v 8:37 | Reagovat

Všechno nejlepší, oslíku :-)

15 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 27. května 2011 v 11:13 | Reagovat

[13]: Pokud se ti to líbilo, doporučuju někde najít další alba od Wilds Forlorn, myslím, že se dají dokonce legálně stáhnout na Myspace. Já je naprosto žeru - jsou sice skoro neznámí, ale je to klenot. Časem o nich něco napíšu ... možná. :)

[14]: To bylo na mě?

16 Eva Eva | 27. května 2011 v 12:37 | Reagovat

Ne, na oslíka, má dnes narozeniny.

17 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 27. května 2011 v 15:26 | Reagovat

[16]: Ah, tak to taky přeju všechno nej. :)

18 Eva Eva | 27. května 2011 v 15:31 | Reagovat

:-)

19 Bo Bo | 13. června 2011 v 20:53 | Reagovat

[10]:
tiez nemam rada skoly.
Len tak okrajom - vsetko co vysles, niekam zapadne.
Uvedomeniu si, ze vysielam akysi signal, informaciu, by nemal chybat aspekt zodpovednosti smerom von.
Ved priznajte si, su blogy vypovedou do seba, ci von ?
Spiidymu : suhlasim s tvojim postupom.

20 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 14. června 2011 v 10:18 | Reagovat

[19]: Blog je výpovědí do sebe, nevím jak ostatní, ale já ho píšu proto, abych si "to v sobě porovnal". Ale taky je tady ten venkovní aspekt, protože kdybych nechtěl, bay to někdo četl, tak si to píšu do Wordu a ukládám do dokumentů a nebudu to vystavovat na blog.
Takže tu máme zase naši krásnou dualitu - blog je podle mě výpověď do sebe i ven.
Ale taky je třeba si uvědomit, že ten, kdo si nějaký můj článek přečte, tak učinil sám za sebe, ze svého vlastního rozhodnutí a svobodné vůle. Takže pak by byla třeba "vina" za nějaké špatné stavy po přečtení článku ne na mojí straně, ne na čtenářově straně, ale tak 50:50.

21 Bo Bo | 14. června 2011 v 19:12 | Reagovat

Spiidy oukej,dobre to vidis, ja slovo vina gumujem z registra uz davnejsie.

22 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 14. června 2011 v 23:25 | Reagovat

[21]: Já už ho tam asi ani nemám, proto ty uvozovky.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Berte a dávejte, kopírujte a přeposílejte, jak je libo, neboť v Mezisvětě nikomu nic nepatří :-) Díky za návštěvu, a mějte se, jak potřebujete.

Sepsal, našel nebo pospojoval Spiiiidy, 2011 - 2015. Blog založen 9. 3. 2011.