Haló, Světlo, tady Tma!

16. května 2011 v 22:05 | Spiiiidy |  Chvilky filosofie
Tak já si zase jednou zafilosofuju, a ne s cílem někoho naštvat, nebo donutit si myslet, že jsem se zbláznil. :-)
A kdo moje texty bude brát doslovně, toho si najdu a osobně mu dám velkou (opravdu velkou, a taky těžkou) palicí po hlavě. Kdo neumí číst mezi řádky, ať mě s tím neštve. ( :D ) Tak, ulevil jsem si a jdeme na věc.

Tentokrát bylo pro moje hluboké zamyšlení impulsem procházení spousty alternativních blogů a webů poblázněných z toho, v jak významné době žijeme (jůů, 2012, věčný ráj a tak) a jak na sobě tím pádem máme (nebo zase naopak nemáme) pracovat. A drtivá většina těchto stránek má jednoho společného jmenovatele, kterého si je opravdu hodně těžké nepovšimnout. A tím je Světlo v mnoha různých podobách - ano, s velkým S, protože už ho spousta lidí vyměnila za Boha a ani nevědí proč. Ne, že by mi to nějak extra vadilo, lidi si stejně vždycky budou dělat, co uznají za vhodné - a tak to taky má být. Když na vás někdo bude křičet, taky si toho všimnete - i když vám to třeba bude jedno.

Ale neplatí i tady ono známé rčení, že pod pozlátkem hniloba a prach se skrývá? "No jasně že né!!", začnou příznivci Světla hned nekriticky křičet na svoji obranu a pošlou vás pomalu do věčného zatracení, když si do toho jejich opečovávaného a hýčkaného světýlka rýpnete - ne, to jsem si nevycucal z prstu, otestoval jsem to opravdu v hodně diskusích, asi nejlepší a trochu dlouhodobější test jsem provedl na blogu aluska.org, kde se mi moje přesvědčení ze 100% potvrdilo. Tímto Alušce dodatečně děkuju. A to byl onen první impuls, kdy jsem si řekl - a!, pozor, tady něco nehraje. A hodně.

Klávesnice toho snese hodně (a vy snad taky), tak hurá do psaní ...

A co by na tom Světlu tedy nemělo hrát? Vždyť všechny tyto weby slibují prakticky všechno myslitelné a krásné - od zlepšení zdraví, přes rozšíření vědomí, započetí transformace, po které se z nás stanou vyšší bytosti ve vyšší domenzi, konec veškerého utrpení a věčný pozemský nebo nadpozemský ráj, až po věčnou a všeobjímající Lásku a nalezení své skutečné podstaty neboli toho, kým ve skutečnosti jsme. A nesmím zapomenout na Pravdu, z ní se stal taky velký byznys. Už se píše taky dost často s velkým P. Ego to holt chce všechno velké, no. :-)

Problém je zčásti v oněch slibech a nutnosti dodržování veškerých pravidel - jak pracovat s energií, jak zabít svoje špatné ego, jak harmonizovat duši, jak v sobě rozsvítit Světlo ... pořád nějaké přikazování a hraní si s lidským chtěním a nespokojeností. Udělej tohle, jinak se ti nedostane toho, po čem toužíš (to, že bys po tom netoužil, kdybychom ti to neslíbili, o tom se sborově mlčí). A chudák človíček plný duchovna je zmatený a neví, co dělat. Tak zkusí to, pak zase ono, aby se k tomu slibovanému světýlku trochu přiblížil. A hele! Ono to funguje! Skutečně se cítím lépe, problémy ustoupily, jsem víc v pohodě a šťastnější, nabitý energií a tak dále ... Moc hezké, skoro tak hezké, jako podání placeba a nadšení z úúúžasných výsledků.

Stačí jen malinká, nepartná věc. Uvěřit. Uvěř, že tvoje utrpení a tvůj strach zmizí před tím Světlem a bude ti lépe. Uvěř, uvěř, uvěř ... uv .. u ... up .. upiš .. upiš, upiš, upiš se! Zřetelněji už to napsat fakt nešlo. A komu se to mám upsat? Ďáblu snad? Trefa. Už někde na začátku Bible se píše (nevím to jistě, nečetl jsem) něco ve smyslu, že ďábel je pokušitel. Slyšíte to slovo? Pokušitel! Ssss ... sssněz to jablko a dostane se ti toho a toho a toho! Chtěl bys to? Jo? Tak na co čekáš? Kdyby to tak chudák Adam věděl, možná by si to kousnutí odpustil, jakkoliv sladké bylo. No, za chyby se holt platí. Za jedno sladké kousnutí tolik hořkosti.

A kousnout do Světla je táák snadné. Ono to totiž nebolí ani to není nijak těžké. Je to ale neskonale příjemné, až tak, že člověk chce ještě víc, houšť, častěji, pořád ... Je to mrška návyková, to Světlo, jen co je pravda. Chytne a nepustí. Vzpomínám si, jak Slepý Oslík (tys něco, chlape, stejně věděl) někde napsal: "Až umřete a uvidíte tunel plný světla, můžete si být jistí, že jste v prdeli." No jo, já vím, je to nepřijatelné a samozřejmě, že to odmítnete. Už jen proto, že jste tomu Světlu věnovali tolik práce. Alkoholik taky neodmítne skleničku, to by byl sám proti sobě a způsobil by si utrpení, které je součástí toho, že se ze své závislosti co? Léčí. Tak bude radši chlastat, to je přece příjemné. Jenže mezi příjemným a užitečným ("dobrým") bohužel rovnítko neleží.

A kdo mi po tomhle řekne, že říkám, že je Světlo špatné, tak ho taky praštím (ještě větší palicí). Ono není, však on ďábel taky nebyl špatný, když nabízel Adamovi jablko a pokoušel jeho chtíč a nespokojenost. Podělal to totiž Adam, protože ten jediný měl právo jednat svobodně. A za svoje rozhodnutí pyká (chtělo by se mi říct dodnes, ale pohádku bohužel nepíšu). Ďábel mu jen nabídl možnost, volbu, svobodné rozhodnutí. Stejnou volbu, jakou dává lidem Světlo. Jasně, že ta volba bude vyšperkovaná ve prospěch toho, kdo ji nabízí. Ale jaké rozhodnutí člověk učiní, je jen a jen na něm. Když chce za mnou do peklíčka, tak ať jde. Já mu vybrat dal a čisté svědomí co? Mám.

Jenže není volba jako volba. Volit mezi možnostmi, které jsou přibližně 50:50, to je těžké. Opravdu. Obě jsou stejné, jedna má to a jedna zas tohle, takže to chce hodně zanalyzovat a pečlivě vybrat tu lepší.

Ale volit mezi možnostmi, které jsou 1:999? To je přece snadné! Jasně že beru 999, to je o hodně lepší, není o čem uvažovat! A šup do pekla. A kdo si zvolí jedničku? Možnost, která nabízí tisíckrát horší vyhlídky? Možná nějaký blázen, kterému nezáleží na svém štěstí a životě ... kdo by nebral to lepší, že ... a v tom je celá krása Světla. Ono je lákavé. Nabízí hodně. Ale pak mrška nedá nic.

Je to kruté, bezcitné a nelidské (nebo ne?), ale mám za to, že:
Cesta do pekla je rovná, široká, přehledná, plná lásky, světla, krásy, pochopení, bezstarostnosti a štěstí ...
a cesta do ráje je trnitá, úzká, klikatá, temná, plná překážek, nebezpečí, utrpení a beznaděje ...

Proto zaměstnanci v pekle musí brát přesčasy a v nebi se šíleně nudí ...

A sakra, dneska jsem nic nepil, musím to spravit slivovicí :-)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Petr H Petr H | Web | 16. května 2011 v 22:32 | Reagovat

Ty vole, to se ti fakt povedlo :-) A neříkej, že sis tu slivovičku nedal už před psaním :-) Tož na zdraví, dám si taky jednu na tebe! Na Světlo a na Tmu, na rovnováhu a cestu do ráje..? ;-)

2 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 16. května 2011 v 23:01 | Reagovat

Tak tohle byla asi nejupřímnější pochvala, co jsem kdy viděl, dík. :D Ne, nedal jsem si předtím nic ... ono já když si něco dám, tak radši pak nic nepíšu, protože jinak se druhý den divím, kdo to sakra psal. :D A připíjím třeba i na tu cestu do ráje, jestli teda vůbec nějaká je. :-)

3 Katrin Katrin | 17. května 2011 v 9:58 | Reagovat

Mě připadá rozdělení na dvě cesty do ráje vs do pekla stejné, jako rozdělení na světlo a tmu.

4 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 17. května 2011 v 10:21 | Reagovat

[3]: No taky že jo. Je to stejné. Jenže ve světě, který je na dualitě založený, rovnováhu a jednotu jen tak nenajdeš. Koukni se kolem sebe a najdeš milión příkladů duality ...

5 Katrin Katrin | 17. května 2011 v 14:15 | Reagovat

[4]: no to jo i dualita vs jednota je duální:D

6 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 17. května 2011 v 17:09 | Reagovat

[5]: Tak nějak ... blázinec prostě :D Proto mě vždycky na nějakém webu zarazí - třeba tady http://www.worldslastchance.com/ - ten styl typu "jůů, světloo, láska, Bůh, Pravda, to je to jediné správné" ... je to k smíchu. :)

7 Petr H Petr H | Web | 17. května 2011 v 21:37 | Reagovat

Máš pravdu, že dualita je ve všem a nelze před tím zavírat oči. Jenže to právě většina lidí dělá. Každý chce mít jasno ať tak nebo tak :-) A tak pro vyvážení si dnes připijme slivovicí třeba na tmu... ;-)

8 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 18. května 2011 v 11:23 | Reagovat

[7]: Já to taky docela dlouho dělal, až mě to praštilo a přestal jsem s tím. :D

9 Luz Luz | 18. května 2011 v 12:38 | Reagovat

V závěru jsi to vystihl akorát podle avngelia:
Vejděte těsnou branou; prostorná je brána a široká cesta, která vede do záhuby; a mnoho je těch, kdo tudy vcházejí. Těsná je brána a úzká cesta, která vede k životu, a málokdo ji nalézá. (Matouš 7. kap.).

10 Luz Luz | 18. května 2011 v 12:40 | Reagovat

* oprava: evangelia @__@ (je toto možné? a to jsem nic nepila :P)

11 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 18. května 2011 v 12:48 | Reagovat

[9]: Takhle to tam je? Hmm, sakra, já si tu bibli asi fakt budu muset přečíst ...

[10]: To si vykládej komu chceš :D

12 Eva Eva | 18. května 2011 v 14:17 | Reagovat

Ani světlo, ani tma, ani 9, ani 1, ani dobro ani zlo... je něco, co "nabízíš"?
Nebo jen boříš?

13 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 18. května 2011 v 15:14 | Reagovat

[12]: Co bych měl nabízet? Nenabízím nic, jen jsem měl potřebu dát svoje myšlenkové pochody "na papír". :) Kdo si to jak přebere, to už mi je jedno ...
Ty jsi aspoň pochopila, že pokud je někomu nabízena volba mezi A a B, tak si nemusí vybrat ani jedno. Jenže to dojde jednomu z miliónu, a právě tomu zbytku třeba tenhle výplod něco dá (a třeba taky ne).

14 Petr H Petr H | Web | 18. května 2011 v 16:26 | Reagovat

Ten citát z Bible (9) je boží :-)
Hmmm, vlastně asi fakt :-O
Jinak k poslednímu komentáři - není třeba nic nabízet, vše se nabízí samo a v plné míře, jen si každý vybrat, od toho je tu ta svobodná vůle, jen důsledky si každý ponese sám. Ale to už je jiná věc.

15 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 18. května 2011 v 17:31 | Reagovat

[14]: Nebo Boží? :D
A se zbytkem naprostý souhlas.

16 Eva Eva | 18. května 2011 v 19:37 | Reagovat

OK, beru.
Takové zakřičení z okna.... vyvětrat a zpátky k obrazovce.
Proč ne.
To byla mírná ironie.

Když bys měl shrnout, o čem vlastně jsi psal, co je v tom pro tebe (druzí si to uchopí podle sebe a uchopí si to jak si to uchopí), za "poselství", vyústění, závěr...., nebo jak bych to nazvala, co by to bylo?

Pokus se, budeš-li chtít, (mi) toto přiblížit. Seznámit mě s tvým "poselstvím", co tímto zamyšlením vlastně říkáš.
Budu ti za to vděčna. A myslím to upřímně.
Už jsi to možná nakousl - že se nemusí vybrat mezi A a B... zkusíš to rozvést...?

Díky.

17 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 18. května 2011 v 20:05 | Reagovat

[16]: No, pokud ti jde o tohle, tak vlastně ani nevím. S cílem nastínit nějaké poselství jsem to nepsal. Pro mě má veškeré psaní podobných článků (nebo i reakcí a komentářů) hodnotu v tom, že si z myšlenkového chaosu udělám pořádek, když to hodím na papír - a na základě toho se zase pošoupnu o kousek dál. I to byl jeden z důvodů, proč jsem blog vůbec zakládal.

A to, že se nemusí vybírat mezi A a B, mi naskočilo až na základě tvého komentáře - při psaní článku mě to vůbec nenapadlo. Ale rozvést to můžu, proč ne.

Podle mě jde prostě o to, že člověk, když se mu nabídne nějaká takováhle duální volba (třeba světlo/tma), tak se jeho uvažování okamžitě omezí jen na tyhle dvě alternativy a pak jedná stylem "musím si vybrat", což mě osobně přijde ... no, divné. A jasně, že si pak vybere tu lepší - bohužel někdy jen zdánlivě lepší, Adam by mohl vyprávět. Jenom málo lidí si řekne "víš co, mně je nějaká tvoje volba šumafuk, já si vybírat nemusím, mám svoji hlavu ..." A je tu určitě nějaká souvislost s dnešní zvláštní dobou - všude se mluví o nadcházejících nebo probíhajících velkých událostech a lidem, kteří se o to víc zajímají, je doslova nucena volba - buď půjdeš cestou transformace nebo materialismu (zjednodušeně). Buď půjdeš cestou světla a lásky, nebo temnoty a nenávisti. Snad jsem to trochu přiblížil. :-)

18 evanada evanada | Web | 18. května 2011 v 21:41 | Reagovat

Mě tihle světelní, co spějí (spěchají) do té zaslíbené zeme cestou transformace taky lezou na nervy a je jich po netu jak much, nejen na netu... říkám jim happy lidé. Ti lidé jsou jako omámení nějakou drogou, pospíchají za nějakým zářivým světýlkem, za nějakou šantánovou lucerničkou, aniž by věděli, kam vlastně směřují. Vidím to podobně jako ty - do pekla - vlastního světa představ.

Zdá se, že to máš dobře srovnáno. Mě spíše zajímalo, jak s tou dualitou "naložit" při tom našem žití. Žít (jít) se dá všelijak - třeba jako otrokář, nebo křižák, který se v křižáckých výpravách vydává za lupem -  urvat, vlastnit,  mít, nebo jako ten, který si myslí, že je ostrovem sám pro sebe...jen on je důležitý.... jen podle své hlavy (svého zájmu, svých potřeb, svých vášní, třeba jako ti happy lidé...).

Když se vrátím zpátky k tvému zamyšlení (díky), jako by se jím vše zrelativizovalo (ani A, ani B, možná C) - ale to je pořád v rámci duality, v rámci výběru (píšeš podle své hlavy)...
Tak jako jsou i ti happy lidé...

A to se mi zdá "málo"...

19 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 18. května 2011 v 22:07 | Reagovat

[18]: Ano, droga, to je to správné slovo. :)

Jak s dualitou naložit ... toť otázka. Ono pokud se člověk dostane do takovýchhle řekněme "vyšších" úvah (kam počítám otázky bytí, smyslu života a podobně), na co vlastně může přijít? Na co může přijít mysl, když se pustí do zkoumání sebe? Kdyby bylo na co přijít, už by s tím nějaký filosof dávno přišel - a přitom ví všichni velké prd. Snaží se uchopit myslí něco, co je za myslí a tak se pořád plácají někde ve slepé uličce. Žiješ a chceš pochopit smrt. Existuješ a chceš pochopit nicotu. To je jako kdyby ... hmm ... rozsvícená baterka chtěla poznat, co to je tma.

A dualita je mrška, protože je opravdu všude, ať chceš nebo ne. Třeba dualita existence/absence volby.

Já si ani nemyslím, že bych tu psal nějakou univerzální pravdu nebo návod na život, od toho jsou jiní lidé, aby se tím chlubili, ale prostě píšu a nepřemýšlím nad tím, proč to dělám. S přemýšlením vždycky začnu, až když se mě někdo zeptá, podobně jako ses zeptala ty. A vždycky se po napsání takovéhle úvahy cítím líp, což se taky počítá. :)

20 evanada evanada | Web | 18. května 2011 v 22:13 | Reagovat

Nevím je pěkná odpověď. :-)

Díky za povídání. Dobrou :-)

21 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 18. května 2011 v 22:24 | Reagovat

[20]: Taky děkuju. Dobrou. :-)

22 Lucas Lucas | E-mail | 23. května 2011 v 21:21 | Reagovat

A proč tomu neuvěřit. Čemu uvěříš to máš. Máš nemoc, chceš se uzdravit, tak věř, že seš zdráv proč ne ? Jaký si to uděláš takový to máš. Je to všechno jenom v naší palici. Nač pak starosti. Chceš žít jinak ? Tak začni nejdřív u sebe a změň to ! Života si tu máme užívat a né ho furt řešit a mít zbytečné otázky. Tyhlety otázky mezi nebem a zemí. Kde jste teď na zemi nebo v nebi ? To je první a snad jediná otázka, kterou byste si měli položit :)

23 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 24. května 2011 v 10:04 | Reagovat

[22]: "A proč tomu neuvěřit."
Protože víra = iluze.

"Chceš žít jinak ?"
Ne. Nic mi nechybí a jsem spokojený. :)

"Života si tu máme užívat a né ho furt řešit a mít zbytečné otázky."
A to ti řekl kdopak? Nebo jsi to snad někde vyčetl? Nebo to říkal ten hlásek v hlavě? Hmm ... Mně je tak nějak jedno, co máme nebo nemáme. A pokud to bereš takhle do extrému, tak i tyhle dle tebe zbytečné otázky mohou být pro někoho součástí onoho užívání si života, tak se nesnaž přesvědčit ostatní o svém pohledu na svět. S tím totiž ještě nikdo neuspěl a pravděpodobně neuspěješ ani ty (a už vůbec ne tady).

"Kde jste teď na zemi nebo v nebi ? To je první a snad jediná otázka, kterou byste si měli položit :)"
S tím nesouhlasím ani z jednoho promile. Kdo má komu právo říkat, jaké otázky by si měl pokládat? A když už jsi to nakousl, kde teda jsi? Na zemi nebo v nebi? Hmmm?

24 MoonRaider MoonRaider | E-mail | 24. května 2011 v 11:03 | Reagovat

Prosim vás, jedna velmi velmi nicotná, nedůležitá věc.

Vy tady strašíte Evičkou a Adámkem a jejich ďobnutím do ovoce, víte vy VUBEC co to bylo za jabko? Zlé, špatné zakázané! tfuj tfuj tfuj! nezdá se vám že kdyby bylo tak by neměli důvod ho řrát?

takže se ptám co to bylo za jabko? Kdo to ví odpoví. Dostane lízátko. Nikdo?! Vážně nikdo??!

tak já vám to teda řeknu, bavíte se tu celou dobu o tom - o volbě. Adam neměl možnost kousnout do jabka nebo nekousnout, on neměl důvod nasrat Boha. On si vybral protože něco chtěl získat.

žijeme v dualitě, když něco chceme musíme to zaplatit, vše co dá stejnou hodnotu. Had nabídl Evičce jablíčko protože jim slíbil že budou po něm jako Bohové, a že jim bůh lže a drží je v nicotě, nevědomosti. bůh jim teda začal vyhrožovat jestli ho sežerou, tak je zabije! had řekl že ne, že toho se Bůh neodváží....

"křup" a bylo po tom. Toto jabko, dalo člověku schopnost rozlišovat mezi DOBREM a ZLEM. a Bůh dal i hadovi částečně zapravdu "ač člověk, rozlišováním mezi dobrem a zlem je jedním z nás" (mimochodem povšimnete si "jednim z nas" ne "jako ja")

takže lidstvo sice umí poznat lásku, ale zato sklidí i nenávist. je to zase věc výběru, ja bych se do toho jablka taky zahlodnul a po Bohovi bych hodil ohryzek. ted je otázka jak rozlišit dobro a zlo...protože lidé myslí že znají obojí, ale tyto věci se pletou..

25 MoonRaider MoonRaider | E-mail | 24. května 2011 v 11:05 | Reagovat

hlavně mě nekrmte kravinama jako že zlo a dobro neexistuje. spíš je otázka jak se tyto dvě energie projevují a jestli je pojmenování správné

26 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 24. května 2011 v 16:13 | Reagovat

[24]: Nepros, tady nic nedostaneš. :) Kdybych chtěl strašit, udělám bububu. To totiž vždycky funguje.

Hezky jsi tady napsal prakticky to samé, co já. Jsi první kandidát na to, abych si tě našel a praštil tou velkou palicí, jenže jsem na to moc línej.

A ano, pane chytrej, všichni víme, co to bylo za jablko. Já tam asi nepsal nic o volbě, viď? Asi jsem to měl napsat víc polopatě, něco jako 'Adam -> jablko -> křup -> á lup, dualita' nebo tak nějak. No, tak příště.

[25]: Nebo co? :D Zlo a dobro existuje akorát ve tvojí ukecané hlavě ... ten hlásek v ní ne a ne sklapnout, viď? Dvě energie? Jin a jang? Oheň a voda? Světlo a tma? Spousta pojmenování pro nic. Rovnováha se totiž moc nenosí, radši budeme šťourat do extrémů, že. Vypadá to víc kůl. Ono v tichu a klidu, v přítomném okamžiku žádné dobro a zlo nenajdeš. Ale to ti hlava nikdy nepobere, protože existence duality je jedna ze základních podmínek existence mysli (vedle iluzí "já", "svět" a tak dále). A když se snažíš uchopit něco, co je "za myslí", co je myslí neuchopitelné, vykoupeš se ve sračkách (celá filosofie, například).

27 Lucas Lucas | 24. května 2011 v 23:07 | Reagovat

Nikoho nepřesvědčuju ať si každý dělá co sám uváží za vhodné. Jen jsem chtěl podotknout, že v dnešní době se všechno hrozně moc řeší. A už vůbec jsem nikoho nechtěl kárat nebo poučovat natož popudit:) Hlavně s chladnou hlavou :)

28 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 25. května 2011 v 10:17 | Reagovat

[27]: No jo, všechno se řeší, protože je dostupné extrémní množství informací a málokdo se v nich dokáže jakžtakž vyznat, aby se z toho nezbláznil. Takže se ani nedivím, že se hromadně řeší otázky bytí, života a tak (mimochodem, ty se řeší už hodně dlouho, jen to je dneska víc na očích). A systém se řeší prostě proto, že je debilní. :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Berte a dávejte, kopírujte a přeposílejte, jak je libo, neboť v Mezisvětě nikomu nic nepatří :-) Díky za návštěvu, a mějte se, jak potřebujete.

Sepsal, našel nebo pospojoval Spiiiidy, 2011 - 2015. Blog založen 9. 3. 2011.