Co mě napadlo při hodině Konverzace v AJ - 2. část

16. března 2011 v 23:11 | Spiiiidy |  Co napsal pan Život
Je ohromující, co se dá za dvě vyučovací hodiny stihnout. Vydá to na dva články :-)

Opustíme programy a zaměříme se na jinou oblast.

Všímal si také plynutí času, konkrétně toho, jak "se všechno zrychluje". Jak jako zrychluje, jak se může čas zrychlovat? No, může, a to dost podstatně. K pochopení musíte mít alespoň základní povědomí o pripcipu Mayského kalendáře. Ve zkratce jde o tohle:



Devět stupňů pyramidy, devět období. Detaily příště. Co potřebujeme vědět teď, je systém plynutí času zde popsaný. Všimněte si čísel úplně napravo, začínáme hodnotou 16,4 mld. let a končíme u 260 dní. Každý vyšší stupeň je 20x kratší, než předchozí. To znamená, že v dalším období se stane za jeden den 20x více událostí. Šílené, že? Když se ale podíváte na vývoj Vesmíru a naší planety, dává to smysl. Moooooc dlouho trvalo, než se z jednobuněčných organismů vyvinuly mnohobuněčné. Vývoj ke složitějším zvířatům a rostlinám trval o něco méně. Vyšší lidoopi tu byli ještě rychleji a člověk také. A když už tu byl člověk, trvalo mu do doby před zhruba 5000 lety, než založil první civilizace. V 18. století se vývoj dále zrychlil a v posledních desetiletích jsme svědky přímo nadsvětelné rychlosti vývoje v porovnání s tím před miliardou let. Za sto let se svět změnil k nepoznání, v době jednobuněčných organismů byl svět skoro stejný miliony let. To je ono zrychlování času.

Tak jsme chvíli diskutovali o tom, jak to jde tedy všechno dneska rychle a kam to až půjde. Už dnes je spousta lidí unavených a nadává na rychlé životní tempo civilizace. Koupíme si mobil a za dva dny je starý a chceme novější model. Sotva se stihneme přizpůsobit, bum, je tu zase něco nového. Hlavně všechno rychle, honem, práce, rodina, jídlo, zdravý životní styl, třídit odpad, koníčky, čas na sebe, dovolená, jak to mám sakra všechno stihnout?! Tady krize, támhle nový významný objev, za rohem převrat a demonstrace, samé zemětřesení a katastrofy, nezdá se vám, že to je moc rychlé? Nezdá, ono to totiž rychlé skutečně je, protože jsme v poslední fázi vývoje. Staří lidé, kteří nadávají, že dnes to je všechno moc hrr a ti mladí pořád někam spěchají až padnou vyčerpáním k zemi, mají pravdu. Dřív bylo životní tempo skutečně pomalejší. Než jste se dozvěděli, co se děje na druhém konci říše, museli jste ve středověku čekat týdny na posla. Kdyby jste někomu ve středověku vykládali, že bude mít v pokoji krabici, kde bude mít denně zprávy z celého světa zvukem i obrazem, upálili by vás na hranici. A dnes? No jo, zase zprávy, nuda, nezajímá mě to. Dnes si zase nedokážeme představit, jak to fungovalo kdysi. Hezky se o tom mluví, ale žít v tom?

Zmínil také zkratku UCAPP. Nikdo z nás nevěděl, co znamená. Našli jsme význam Ubiquitously Connected and Pervasively Proximate. Hodí se dokonale na popis dnešní doby. Ubiquitously = everywhere, all over the place = prostě všude. Connected = ve spojení, připojený, spojený. Pervasively = pronikavě, hodně moc. Proximate = hodně blízko, nejblíže, těsně u sebe. Volným překladem tedy dostáváme něco jako "Všude propojení, pronikavě a hodně blízko." To jsme my dnes. A jak že se to hodí na dnešní dobu? Když někomu chcete něco říct, vezmete mobil, pevnou linku, zapnete ICQ nebo Skype a za okamžik jste ve spojení. Jste ve spojení s GPS družicemi, když někam jedete autem. Můžete být přímo u výbuchu sopky v Japonsku. Teď hned a odevšud (viz třeba satelitní internet). Kdekoliv v dosahu wi-fi sítě jste v mžiku v kontaktu s celým světem. A to je fenomén poslední doby, konkrétně doby zhruba od vynálezu telegrafu (to souvisí se začátkem Planetární myšlenkové evoluce, sedmý schod pyramidy). Dřív, pokud jste neovládali astrální cestování, telepatii a podobné věci, neměli jste šanci vědět co se jinde děje jinak, než s obrovským zpožděním. A dnes? Chvíli se mluví o povstání v Egyptě a Libyi, pak se to zahodí, protože jéééé, katastrofa v Japonsku. Krásně to vystihl opět náš učitel, když říkal "What happened two days ago is an ancient history." A zase opakuji, nebylo to tak vždy. Naše prababičky ví.

Obrázek, jak moc to do sebe zapadá nebo nezapadá, si udělejte sami. Já mám celkem jasno. :-)
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Lucas Lucas | 17. března 2011 v 18:54 | Reagovat

UCAPP - vymyslelo se na to jednodussi slovicko, buddy ;) GLOBALIZACE , ale je to ze skoly, takze tomu nedavej moc velkou vahu :D

2 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 17. března 2011 v 22:45 | Reagovat

[1]:

UCAPP, globalizace, informační věk, to je pořád to samý dokola, já vím, neboj. Na hodině jsme se bavili o UCAPP, proto jsem to sem napsal, ne proto, že bych to uctíval jako svaté.

Pokud nemáš problém se školským systémem, respektuju to a je mi to jedno. Tím, že zesměšňuješ můj názor, zesměšňuješ jenom sebe. Třeba ti to jednou dojde ;-)

3 Lucas Lucas | 18. března 2011 v 19:45 | Reagovat

Nezesmesnuju te. Nemyslel jsem to ironicky ani trochu. Ja skolni system neuznavam. Sam jsem toho soucasti, takze vim o cem mluvim. Ale jak je asi videt, tak kolem sebe nemas moc lidi, ktery s tebou souhlasi, proto chapu, ze sis to vylozil jinak ;) Kdybych s tebou nesouhlasi, zavru to a uz se nikdy nevratim :)

4 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 18. března 2011 v 20:08 | Reagovat

[3]: Aha, tak v tom případě se omlouvám. :-) Máš pravdu, pokud se jakkoliv dotknu věcí, které jdou proti zaběhnutému systému, nemám ve svém okolí nikoho, kdo by to bral aspoň trochu vážně. O to víc mě těší, že vím o někom dalším, kdo vidí hlouběji, než pár milimetrů pod povrch. :-) A pokud se o tyhle věci zajímáš, můžu Tě ujistit, že podobných článků tu bude časem přibývat.

Proto mám speciálně toho jednoho našeho učitele tak rád, je na něm vidět, že ví víc, než ostatní a každou hodinu to dává najevo. Ty jsi taky učitel?

5 Lucas Lucas | 18. března 2011 v 22:00 | Reagovat

Ja jsem zak :) A na takoveto ucitele jsem zatim bohuzel nenarazil. Ale narazil jsem najednoho, ktery alespon neni takovej srab a neschovava se za vyhruzky typu, kdyz se ted nebudes ucit budes blbej nikam se nedostanes a v zivote si skoncil. Jednoho nam to rekl vsem na plnou hubu : 90 procent co se tu ucite je vam k nicemu, ale musite se to ucit, aby jste zjistily, ze zivot je krutej. Divim se jeste dnes. Fakt to rekl. Samozrejme ve tride se jen par lidi zasmalo a tim to u nich haslo. Ale me to jen utvrdilo v mem nazoru na skolni system. Programujou te. Jenom abys nahodou nevystrcil hlavu z rady. Uz me to hodne dlouho nebavi, takze ucitele me nemaji moc vlasce. Snazi se hledat sebe mensi zaminku jak mi udelit nejakou dutku s domenim, ze se polepsim. Na zacatku jsemhodne protestoval, zeto neni spravedlivy atd. Ale proti tomu nic nezmuzes delasto tim jenom horsi. Takze to vyrovnavam tim, ze mam dobre znamky. A nazor mam furt stejnej. Oni se mi furt snazi ddavat nejaky postihy, ale kdyz mam dobry znamky tak na me nemuzou. To uceni je ale jenom chvilkova zalezitost. Ve skole se nic nenaucis.Mozna trpelivosti :D. Takze a se hlavne ucim na internetu v blozich jako je napr. tento. Nastesti mam par kamaradu, ktery to videj stejne jako ja, takze to hodne probirame v cajovne :)

6 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 18. března 2011 v 22:29 | Reagovat

Ono to programování probíhá už dřív, než ve škole, začíná to už od útlého dětství, kdy jsou děti vychovávány stylem strach - pocit viny - trest, který je na potlačení přirozeného chování ideální. Malé děti se nemají jak bránit proti zneužívání pozice síly, kterou už nevědomě a automaticky používají naprogramovaní rodiče. Ve škole se to pak dál prohlubuje a pracovním procesem ještě víc upevní.

Představ si, jak by to na světě vypadalo, kdyby nikdo neměl spuštěné programy víry (ten je hlavní), pomluvy, odmítání, očekávání a zklamání, žárlivosti a nevěry ...

Kdyby si totiž vliv onoho naprogramování uvědomili všichni naráz, systém (a teď nemluvím jen o školství, myslím kompletně celý systém), se okamžitě zhroutí. Jenže to se nejspíš nestane, na to jsou až moc důslední.

A přesně jak říkáš, nemá cenu se systému bránit nebo proti němu bojovat, tím mu jen dodáváme sílu. Čím méně od něj potřebujeme = čím méně jsme závislí, tím menší má nad námi moc.

Přeju hodně štěstí :)

7 Lucas Lucas | 18. března 2011 v 22:38 | Reagovat

No ono zase je verit a verit :D Verit v nejake nabozenstvi a omezovat se to samozrejme nema smysl. Kazdy by si mel sam udelat obrazek a ne se nechat ovlivnovat. Ale verit treba v lepsi budoucnost to uzje neco jinyho. Rezonujes na tom. Proc si myslis, ze ted asi je tolik katastrofalnich filmu kolem roku 2012 a nejen filmu, knizek aclanku. Kazdy si vymysli varianty koncu sveta. A proc ? Aby se lidi toho bali. Boji se smrti boji se katastrof. A pritahujou si to. Svoji budoucnost mas ve svych rukach jen ty sam. Okoli se ti prizbusobi. Ver nebo ne je to taky hodne o kvantove fyzice :) Ale to odbiham. Chtel jsem rict, ze verit v nadeji neni spatne (tenhle termin se mi nelibi spatne-dobre) ale v tuto chvily nevim jak bych to lip napsal :)

8 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 18. března 2011 v 23:07 | Reagovat

Jasně, rozumím ti. Věřit v naději ... no, spíš mít naději, když už. Chtěl jsem tím říct to, že víra, a to jakákoliv a jakkoliv myšlená je omezující. Každý se ohání tím, že chce být svobodný, ale přitom si neuvědomí, že v cokoliv on sám věří, to ho omezuje. Nás totiž neomezuje systém v rozletu, ale to, že podvědomě pořád věříme, že nemáme moc s tím stavem něco udělat.

Tou zmínkou o kvantové fyzice jsi asi myslel Schrödingerovu kočku a to, že pozorovatel ovlivňuje výsledek pokusu, takže nemůže být nikdy objektivní (zjednodušeně u optimisty kočka pokus přežije a u pesimisty ne). To je v podstatě vysvětlení principu formování vlastní reality svými myšlenkami.

Katastrofické filmy (a nejenom katastrofické, je jich o hodně víc) jsou tu částečně také proto, že elity ví, že nám musí odhalit skutečnost. Jsou si vědomi toho, že Zákony Vesmíru nemůžou ignorovat, tak se je snaží obejít. Myslí si, že když nám naservírují pravdu zakódovanou symbolicky do filmů a hudby (kterou mimochodem rozhodně nevidí každý), tak Zákony obejdou. Namátkou zmíním teorii Gaia v Avataru, prozrazení funkce systému v Matrixu, existence energie nulového bodu ve Stargate ...

Pokud nerad používáš dobré/špatné, používej konstruktivní/destruktivní. A hlavně proboha ne pozitivní/negativní nebo když už, tak ve správném významu. Pozitivní = destruktivní, negativní = konstruktivní (lidské buňky mají negativní náboj, pozitivní je zabíjí. Ten produkuje téměř veškerá technika, naopak negativní má celkově příroda). Takže když někomu řekneš mysli pozitivně, přeješ mu, aby umřel.

A už moc kecám, skončím to. :D Základem toho, aby se člověk neničil, je na nic se nevázat, na ničem nelpět. Pokud nám to někdo odejme, trpíme. Proto je víra destruktivní a ne konstruktivní, jak nám cpou náboženství. Víra je závislost. Když věříš, že bude zítra hezky, protože máš fotbal a bude pršet, naštveš se, nebo jsi zklamaný, což tě oslabí. Ve větší intenzitě si to představ u hluboce věřících (třeba) křesťanů, kdyby zjistili, že celé křesťanství je blábol.

9 Lucas Lucas | 19. března 2011 v 12:44 | Reagovat

Co na to rict ? Ziram :) Hlavne si me prekvapil s tou kvantovou fyzikou. Stacilo ti jenom naznacit :). Plne s Tebou souhlasim, vim o tom :). A tim bych to nejak uzavrel, protoze takhle si muzeme povidat donekonecna :) Chtel jsem Ti totiz hlavne ukazat jedno video. http://www.youtube.com/watch?v=mcZ-y0RHTXI
Je to taky hodne  o vire a vlastne v tom jsou zabudovane vsechny nase strachy. Vzij se do toho kolecka. Neboli do sveta 2D nebo jak je ve videu zmineno FLATLAND. A presne takhle pro nas vznikaji ruzne zahady. Je toho ve vesmiru jeste mnoho, co nechapeme :)

10 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 19. března 2011 v 18:33 | Reagovat

[9]: Moc pěkný. Krásně popsaný to, proč nemůžeme ... eh, co to plácám, nechceme a odmítáme vidět předměty z páté dimenze, kam náš vývoj směřuje.

Tohle je v podstatě vysvětlená Platónova jeskyně, jestli jsi ten článek nečetl, tak http://spiiiidy.blog.cz/1103/pravy-vyznam-platonova-dila-podobenstvi-o-jeskyni Ale asi ho máš přečtený. Tam Sókratés taky používá "přechod" z druhé dimenze do třetí, protože se to jinak těžko chápe. Ale ve skutečnosti druhou dimenzí myslí třetí a tou třetí nějakou vyšší. Kdo věří, že žádná vyšší dimenze neexistuje a to, co vnímáme smysly je všechno, nikdy neuvidí nic z jiné dimenze, než třetí. Kdo o tom začne pochybovat, má téměř vyhráno. Proto víra = omezení.

Fakt moc pěkný video, a hlavně polopatický a vysvětlený tak, že to nejde nepochopit. Díky za něj. :-)

11 Lucas Lucas | 19. března 2011 v 19:11 | Reagovat

Nemas vubec zac. Taky se mi libi. Clanek jsem necetl. Jdu na to :) diky

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Berte a dávejte, kopírujte a přeposílejte, jak je libo, neboť v Mezisvětě nikomu nic nepatří :-) Díky za návštěvu, a mějte se, jak potřebujete.

Sepsal, našel nebo pospojoval Spiiiidy, 2011 - 2015. Blog založen 9. 3. 2011.